Warning: Undefined array key "HTTP_X_WP_TEMPORARY" in /data/b/f/bf8fa91d-f827-43b0-aa42-e6025a159950/businessconsultant.sk/web/wp-config.php on line 68

Warning: Undefined array key "HTTP_X_WP_TEMPORARY" in /data/b/f/bf8fa91d-f827-43b0-aa42-e6025a159950/businessconsultant.sk/web/wp-config.php on line 69
Obsahový marketing - nevyhnutnosť alebo luxus?  - Business Consultant

Toto ste určite už počuli: “Musíš mať obsah na webe.” “Musíš doplniť content.” “Musíš svojím zákazníkom dať informácie.”

Mnohí z Vás, ak máte web alebo niečo predávate, tak ste toto slovné spojenie už počuli. Ale vedia ľudia, čo to je? 

Ak predávate služby alebo produkty, ak chcete budovať povedomie o značke, tak slovné spojenie OBSAHOVÝ MARKETING sa musí stať Vašou bibliou. 

Henry Ford, podnikateľ a zakladateľ automobilky FORD, povedal: 

“Keby som mal posledný dolár vo vrecku, investoval by som ho do reklamy.” 

My, v Business Consultant, hovoríme, že ak si máte vybrať investíciu do reklamy, investujte do obsahového marketingu. Táto forma reklamy nie je jednoduchá, nie je to len vyklikanie pár vecí na FB alebo na Googli, ale je to forma, ktorá síce vyžaduje trpezlivosť a prácu, ale prináša 3x lepšie výsledky ako PPC kampane. 

Jednoducho povedané:

Obsahový marketing je jednou z najťažších foriem reklamy, ale prináša najlepšie výsledky. 

V nasledujúcom texte Vám odpovieme na najčastejšie otázky, ktoré dostávame pri práci s klientami.

Čo to je obsahový marketing?

Je to tvorba relevantného obsahu na webe. Súčasťou obsahového marketingu je aj pravidelné publikovanie obsahu na sociálnych sieťach. Je to dávanie zaujímavých informácií pre Vašu cieľovú skupinu zákazníkov. 

Máme web, kde máme všetky informácie o nás, máme Facebook, kde platíme reklamu. Načo mi je riešiť nejaký obsah?

Nebuďte naivní!!! Web a Facebook je dnes absolútne minimum, ktoré musíte mať, ak chcete uspieť. Predstavte si, že niekto za Vami príde a povie Vám, že má mobilný telefón. No a čo, veď to má dnes každý. A presne takto to je dnes s webovou stránkou a facebookom. Má to už každý. Ak chcete uspieť v konkurencii, musíte svojím potenciálnym klientom ukázať, v čom ste iný ako konkurencia. Čo im viete priniesť navyše oproti iným? 

Odpoveďou je zaujímavý obsah – obsah, ktorý je výnimočný, ktorým ukážete, že ste odborník v tom, čo robíte a zákazník Vám môže dôverovať. 

Ako mám začať s obsahom? 

Toto počúvame často: “Neviem ako mám začať.” Odpoveď nie je vôbec náročná. Začnite sebou, začnite svojou firmou. Priblížte sa svojím zákazníkom. Ukážte im, čo je Vaša konkurenčná výhoda. Vysvetlite im, v čom ste výnimoční. Poukážte na dôvody, prečo by mali nakúpiť práve u Vás. 

Stretávame sa s tým, že prvým krokom, ktorý musíme riešiť s našimi klientami je, že zisťujeme ich predstavu o tom, čo robia, zisťujeme ich konkurenčnú výhodu, zisťujeme v čom sú výnimoční. Toto sú základné otázky, ktoré musia mať zodpovedané pred tým, ako začnú riešiť akúkoľvek reklamu. 

Ako mám vytvoriť kvalitný web? 

Dnešná doba už nevyžaduje profesionálne IT zručnosti, ktoré musíte mať, aby ste si urobili webovú stránku. Na druhej strane je dobré, keď Vám túto stránku vybuduje niekto, kto s tým má skúsenosti. 

Stretávame sa s tým, že majiteľ webovej stránky zadá požiadavky ITčkárovi, aby mu urobil webovú stránku. 

Najhorším scénerom je, keď sa táto stránka páči ITčkárovi a majiteľovi. 

Možno ste si práve položili otázku, že prečo. Vysvetlím Vám to na príklade – Predstavte si, že idete chytať ryby. Zoberiete si to isté jedlo, aké budete používať na chytanie rýb? Návnada má chutiť rybe, nie rybárovi. 

V tomto prípade, webová stránka musí byť zaujímavá pre Vašich potenciálnych klientov, nie pre Vás a už vôbec nie pre ITčkára. 

Záver

Obsahový marketing je nevyhnutným predpokladom na úspech v dnešnom svete. Luxusom môžeme nazvať možnosť odmietnúť klienta pre naplnenie kapacity, ale určite nie obsahový marketing. 

Kto zanedbá túto časť svojho marketingu alebo PR, tak mu újde vlak a začne strácať zákazníkov. Pre nás v Business Consultant je obsahový marketing absolútny základ pri práci s klientami, veľakrát sa ani nepúštame do spolupráce, ak klient nemá vyriešenú túto časť, pretože vieme, žeby sme nevedeli zabezpečiť tie výsledky, aké sa očakávajú. 

Ak máte záujem o konzultácie v oblasti obsahového marketingu, tak nás neváhajte kontaktovať na emailovej adrese info@businessconsultant.sk